Powered By Blogger

25 Ekim 2011 Salı

İnternetten Para Kazanmak

İlk olarak internet ile tanışmam daha eskiye dayansa da 1996 yılında WPI Üniversitesi‘ne başvurumdan dolayı kampüs ziyaretim sırasında genç, zeki ve farklı bir Türk öğrenci ile tanışmıştım. O zaman benden sanırım 2 yaş büyük olan bu Türk gencinin ismini hatırlayamıyorum. Ancak hayatımın değiştiği anlardan birisi Boston’da bahar havası olan bir günde bu Türk genci ile bahçede banklarda yaptığım muhabbet idi.Kendisine internete ve bilgisayarlara olan ilgimi anlatmış ancak makine mühendisi olmak istediğimi söylemiştim. O da bana geleceğin internette olduğunu ve çok acil HTML öğrenmem gerektiğini söylemişti. İlk defa HTML kelimesini 96′da orda duymuştum ve o günden sonra HTML, derken eticaret ve metresim internet hayatımdan hiç çıkmadı. Benim ilk olarak tek amacım henüz Amerika’da bile çok yeni olan bu teknolojiyi öğrenmek ve internet siteleri yaparak ilerde kendi konumumda Türkiye’de önde gelen isimlerden birisi olmaktı. Daha sonra öğrencilik hayatım boyunca Türkiye’nin ilklerinden sayılabilecek eticaret sitelerinin kurulumunda çalıştım. Ancak fazla yol gösteren insan olmadığı için ve bu işin eğitimi o zamanlarda pek olmadığı için kendimi çok geliştiremedim.Amerika’ya tekrar master için dönüşüm ile birlikte benim için ikinci internet dönemi başladı. Bu kısım tam anlamı ile internette para kazanmayı öğrenmeye başladığım ve geçimimi internetten kazandığım dönem. Bilgisayar başında sabahlamalar, sürekli araştırma ve okumalar ve günde 20 saatlere varan çalışma tempoları. Şimdi gerek İngilizce gerekse Türkçe webmaster forumlara baktığımda birçok kişinin internette para kazanmayı çok basit bir olaymış gibi anlattıklarını okuyorum. Ancak işin gerçeği bu değil.İnternette para kazanmanın birçok yöntemi var. Ben her yöntem için ayrı konular açıp en ince ayrıntısına kadar tecrübelerimi paylaşacağım. Çünkü birçok Türk gencinin bilgisayara olan merakını biliyorum ve doğru yönlendirmeler ile çok başarılı olacaklarına inanıyorum. Artık Türk gençlerinin warez, hack, crack, lame gibi gereksiz şeylerle uğraşacağına çok çalışarak, başarılı projelere imza atarak internetten çok iyi paralar kazanıp geleceklerini garanti altına almalarını istiyorum.İnternetten para kazanmakla ilgili her anlattığım yöntemde size bu konuyu doğru yapan bir firma/site analizi de sunacağım ve bu şekilde başaranların neler yaptığını görmüş olacağız.Eğer gerçekten çok çalışmaya ve internetten para kazanmaya hazırsanız “İnternette Para Kazanmak” yazılarımı takip etmenizi ve uygulamanızı tavsiye ederim. İlk tavsiyem ve benim en büyük hobim Başarı Hikayelerini Okumak. Kendi dalında başarılı olmuş internet siteleri sahipleri, şirket sahipleri, sporcular, lidlerler vs. her kim olursa olsun başarı hikayelerini okuyun, öğrenin, kendinize uygun gelen kısımlarını hedef edinin derim. Başarılı insanların hayatlarını okumak birçok konuda benim ufkumu açmıştır. Şiddetle tavsiye ederim. Şu anda benim blogumu okuyarak bunlardan ilkine başlamış oldunuz zaten İlk etapta internette para kazanma yöntemlerini anlatırken ele alacağım konu başlıkları:Kişisel ya da kurumsal bloglar ile para kazanmak.Web sitesinden ürün satarak para kazanmak (E-ticaret).Affiliate pazarlama ile para kazanmak. (affiliate marketing nedir?)Web sitesinde içerik ve servis satmak.Başka web sitelerine tasarım ve kodlama hizmeti sunarak para kazanmak.Komunite siteleri kurarak para kazanmak.İnternetten para kazanabilmek için başarılı ve kaliteli bir site yapmak kadar o siteyi pazarlamak ta önemli. Bu nedenle “Online Marketing” yani internette pazarlama ve bunun yan dalları olan “SEO” (arama motoru optimizasyonu nedir?), “Email marketing” (Email pazarlaması) ve daha birçok ayrıntıya girmemiz gerekiyor. Size ilk tavsiyem en yeni teknolojileri ve kaynakları takip edebilmek için çok acil İngilizcenizi geliştirmeniz (eğer yeterli değilse).İnternette para kazanma serimize genel olarak giriş yapmış oldum, sizlerden ricam yorumlar bölümünde her türlü sorunuzu sormanız, bu şekilde daha interaktif bir şekilde ilerlemiş oluruz ve ben de sorulara göre konularını yönlendirmiş olurum.Bu siteyi/günceyi yapmaktaki tek amacım bugüne kadar öğrendiğim tecrübelerimi genç arkadaşlarım ile paylaşmak ve onlara elimden geldiğince yol göstermek.Ben Başardıysam Sen de Başarabilirsin…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder